"Tusen gånger starkare" av Christina Herrström

Titel:Tusen gånger starkare
Författare: Christina Herrström
Genre: Ungdom...
Handlig: Signe är 15 år och går i nian.
Hon är osynlig i skolan som några andra i hennes klass, eftersom de "coola", Mimmis gäng och killarna styr och ställer i klassen. Men så en dag kommer Saga till klassen, och hon är inte som alla andra, hon vet mycket mer och kan mycket mer, men skryter aldrig.
Och hon ser orättvisorna i klassen. Som t. ex killarna skriker svaren rätt ut på lektionerna, men när tjejerna gör det blir lärarna (och killarna) förbannade.
Efter bilden är det alltid de Signe och de andra som städar efter alla andra som bara går iväg.
Men efter Saga har kommit till klassen ändras saker och ting, men till vilket pris?                                                 .
Jag tycker det här är en jättebra bok för författaren vet verkligen hur det är.
Jag rekommenderar boken starkt, den passar verkligen alla.
Man lär känna personerna snabbt och boken blir aldrig tråkig.
Jag blev väldigt ledsen när jag märkte att boken höll på att ta slut, och jag önskade att det skulle finnas  en fortsättning.
.
Betyg: Tusen gånger starkare får en stark 5 :D av 5 möjliga!
.
//Ebba
 

Trackback