Svar på en massa kommentarer och frågor

Tjenare!
Titt som tätt får vi så snälla kommentarer och frågor och det är jätteroligt att ni gillar Boksystrar!
Eftersom vi är tre stycken som bloggar (tja, snarare två för tillfället...) så är det inte alltid vi alla hinner se kommentarerna innan de försvinner från förstasidan på inloggningssidan. Jag satt just och tittade igenom lite gamla kommentarer i arkivet, för allt sparas ju. Så jag tänker svara på en del av dom här, ursäkta för att en del av dom kanske är lite gamla...

Postat av: Stina

Hej, hej!
Jag är eran jag kompis Siris mejlvän!
Hon tipsade om eran blogg på sin egen blogg så jag kollade den lite!
Älskar att läsa jag med!
Om ni vill ha ett boktips(även om ni tipsar om många böcker här) så gillar jag verkligen boken Bläckhjärta! Om du inte har läst den så gör de! De e en fantasybok men den passar verkligen alla, även om jag inte gillar fantasy speciellt mkt så gillar jag denna bok, t.ex.

Svar: Hej, vad roligt att du tittade in här! Japp, Bläckhjärta verkar läsvärd! Jag ska läsa den snart är det tänkt, det står med på min lista med böcker jag ska läsa 2012! :)


Jonna om
En annorlunda sommar av Will Hobs:

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

Svar: Hej Jonna. Jo, största anledningen var nog att vi alla tre bloggade på blogg.se. innan. Alltså vanliga bloggar, men vi tyckte inte att det var så kul så de är raderade nu.
I övrigt så kan jag väl bara säga att jag trivs väldigt bra med blogg.se. Allt är tydligt och enkelt. Dessutom stör jag mig sjukt mycket på blogspot för att man inte kan kommentera andras blogginlägg på ett lätt sätt.


Anonym om
Den andra Alice av Julia Clarke:

jag tycker att ni ska göra en recension om pojken i randig pyamas :))

Svar: Oj, jag vet inte om jag skulle våga läsa den... jag såg nämligen filmen i somras och tyckte att den var riktigt läskig. Bra, men rätt obehaglig. Så jag får se hur jag gör. :)


Frida om
Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne (återberättad av Maj Bylock):

Hej, jag undrar om ni skulle kunna göra en recension om "Vem är du Johanna?" av Lin Hallberg? Den verkar bra, men skulle gärna vilja veta någons åsikt om den innan jag köper den :)

Svar: Tack för förslaget, har skrivit upp namnet. Jag har läst andra böcker av Lin Hallberg som jag har gillat, så denna är säkert minst lika bra! (Ironiskt att jag också heter Johanna!) Håll ut, en recension kommer!


Sassiee om
Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo:

Hej, tycker det e jätte bra att det finns en sånhär blogg så man kan få tipps för ajg älskar ungdomsböcker! Undra bara om ni kan sriva hur många sidor böckerna e på också :P

Svar: Kul att du gillar bloggen!
Ja, det var ett bra förslag! Jag minns att jag skrev det på några recenisoner i början, men det blev liksom ingen fast rutin. I fortsättningen lovar jag att göra det!


ARG!!! om
Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian:

Hatar FILMEN och BOKEN! Helt jävla usel!

BETYG/ 0/1000

Svar: Oj! Hm, Mimmie tyckte ju i alla fall om den, och jag har sett filmen flera gånger och älskar den! Men, alla är vi olika! ;)


Ylva om
Svar på kommentar:

Hej!
Jag och hela min klass har sätt eran blog och har skrivit ner på varsin lapp om vilka böcker dom vill låna på biblioteket. Nu har nästan alla sexor på min skola varsin bok som ni har rekommenderat. Alla älskar böckerna.

Svar: Åh vad roligt! Kul att ni sprider bloggen så att fler får veta om den! Tack!


Lena om
Twilight i serieversion!!:

Jag har precis läst ut den andra serieboken men jag tycker det var lite tråkigt att det inte var så mycket text. Men illustrationerna är helt fantastiska!

Svar: Ja visst var det fina illustrationer! Men jag föredrar nog de riktiga böckerna - med en massa text!


Åh vad det är roligt att ni gillar Boksystrar! Vi är väldigt stolta över vår bokblogg, och som ni kanske har märkt så är jag väldigt taggad på att fortsätta eftersom jag bloggar så ofta. Så här i slutet av terminen när det har blivit lite lugnare i skolan blir man alltid lässugen!
Jag undrar också vad ni tycker om att vi har börjat skriva mer om annat än recensioner. Själv är jag nöjd med hur vi har det. Bara recensioner blir väl lite enformigt?

//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback