Räcker det om jag älskar dig? av Katarina von Bredow

http://www.minabibliotek.se/Gemensamt/Bilder/Bilder/98220F41-06CE-4AD2-BDCC-9B2A783363A4.jpg
Titel: Räcker det om jag älskar dig?
Författare: Katarina von Bredow
Genre: Ungdomsbok... känns som om ungdomsböcker är det enda vi läser.. :p

Handling: Fanny är nitton år och är mitt uppe i sin första riktiga relation. Hon bor hos sin mamma, men ibland sover hon över hos sin pojkvän Johan som har en egen lägenhet.
De har det bra, allting är perfekt. Men en dag märker Fanny att det är något som inte stämmer med Johan. Hon vill så gärna tro att allt fortfarande är bra, att de ska leva lyckliga i alla sina dagar, men hon kan inte blunda för sanningen.
Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas alkoholproblem.
När den snygga SO-läraren Finn(av alla namn, måste jag inflika!) erbjuder henne stöd och hjälp så blir allting underbart och helt fel...

Det här är en bra bok. Den är bra skriven, det finns olika bihandlingar som passar bra in i handlingen, och allting känns verkligt. Jag kan faktiskt inte hitta något speciellt negativt med den.
Ändå faller jag inte riktigt för den. Jag antar att det är så - vissa böcker är bra, och vissa böcker är så bra att man inte kan släppa dem. (Och så finns det naturligtvis dåliga böcker också :p) Den här var bra, men jag kunde definitivt släppa den.

Betyg: Räcker det om jag älskar dig? får 4 :D av 5 möjliga, för att den var bra men inte jättebra.

Trackback