Vad mina vänner inte vet av Sonya Sones

 
.
Titel: Vad mina vänner inte vet
Författare: Sonya Sones
Genre: Ungdomsbok
.
Handling: Vinterlovet segar sig fram. Bästa kompisarna har åkt på semester men Sophie är kvar i stan.
Hon bestämmer sig för att åka på egen semester, fast hon fortfarande är i stan.
Hon äter frukost på kaféer,
går på museum och där på konstmuseét börjar hon småprata med skolans värsta tönt Murphy. Efter det träffas de varje dag, tecknar på café, åker skridskor på sjön och klär julgranen hemma hos Murphy.
Men inte kan hon vara kär i den tönten, eller kan hon?
Och vad ska kompisarna säga?
.
Jag tyckte att boken var bra, men själva "handlingen" började först i slutet.
Det var skönt att de olika kapitlerna nästan bara var en sida eller mindre.
Då kändes det roligare att läsa.
En väldigt mysig bok som är svår att lägga ifrån sig, bra att det finns en fortsättning: Vad min flickvän inte vet.
Jag rekommenderar den här boken!
.
Betyg: Vad mina vänner inte vet får en superstark 3 1/2 :D av 5 möjliga. Den var bra men inte jättebra! Men läs den!
.
//Ebba

Trackback