Sorgfjäril av Ingelin Angerborn



Titel: Sorgfjril
Författare: Ingelin Angerborn
Genre: Mystik

Sorgfjäril börjar med att man får lära känna bokens tråkigaste karaktär, Alice, en smått divig och dator/mobilberoende 12-åring som tycker att det ska bli sååå trist att flytta ut på landet. Hon saknar stan och sin "pojkvän".
Huset de ska bo i är gammalt och kallas "Spanska slottet". Det tycks ruva på flera läskiga hemligheter, och sägs det inte att det spökar där?

Jag tror den här boken riktar sig främst till lite yngre än mig (jag är 13 år). För mig var den i alla fall väldigt lättläst och rent ut sagt tråkig.
Författaren har verkligen misslyckats med sina karaktärer, inte bara Alice känns onaturlig.
Trots sina brister så var Sorgfjäril okej. Handlingen var tex. ganska hyffsad med ett spännande slut, och omslaget ser lockande ut.

Är man ungefär 8-11 år så kan det här säkert vara en bra bok, men jag blev inte särskilt fängslad av den.

Betyg: Kanske lite snålt eftersom den säkert är rätt bra egentligen, men... 2/5.

//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback