Box 101 av Andy Mulligan

 
Titel: Box 101
Författare: Andy Mulligan
Genre: Äventyr, gatubarn
Antal sidor: 216
Utgiven: 2011
Förlag: Berghs
 
Raphael, Gardo och Råttan är tre gatubarn som lever på en soptipp i Filippinerna. De livnär sig på att leta efter värdefulla saker som de kan sälja. Varje dag ser likadan ut tills Raphael hittar en påse med ett världigt speciellt och värdefullt innehåll. När polisen sedan kommer och söker igenom hela soptippen inser pojkarna hur viktig påsen är, och de kan inte låta bli att försöka lösa den stora gåtan som den för med sig.
 
Det var intressant att läsa om gatubarn, jag kände hur jag lätt satte mig in i deras vardag. Äventyret känns oerhört genomtänkt, möjligen lite osannorlikt, men när man väl läser är det spännande.
Plus för handlingen och minus för det något svajiga språket. Sedan så gillar jag inte heller att perspektivet hoppar mellan olika karaktärer i olika kapitel, det är förvirrande.
 
Box 101 var spännande, men grep aldrig riktigt tag i mig.
 
Betyg: 3/5
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback