Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet av Jennifer E. Smith

 
 
Titel: Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - orginaltiteln är The statistical probability of love at first sight.
Författare: Hon heter Jennifer E. Smith och kommer från USA
Genre: Kärlek
Antal sidor: 206
Förlag: B.Wahlströms - tack för recensionsexemplaret!
Handling:
Hadley är 17 år och bor i USA. Historien börjar på flygplatsen, när Hadley ska åka till sin pappa i London, sin pappa som ska gifta sig med en kvinna som Hadley aldrig har träffat. Det skulle lätt ha kunnat bli det värsta dygnet i hennes liv - hon missar planet och blir tvungen att vänta på nästa. Men så träffar hon Oliver - en kille med en söt brittisk accent som ska ta nästa flyg till London.
 -
Under bokens gång lär läsaren känna mer och mer av Hadley och hennes förflutna. Samtidigt pratar hon med Oliver under hela flygresan och faller naturligtvis pladask för honom.
 -
Det är en romantisk bok, och titeln säger ju nästan allt. Ännu mer klart blir det av att läsa på baksidan. Bara ordet flygplats kombinerat med kärlek vid första ögonkastet ger mig en ganska klar bild av handlingen. Det känns som en ganska typisk amerikansk film, faktiskt.
Men det är en söt kärlekshistoria och hyfsat underhållande. Kanske ingen riktig bladvändare men den är tillräckligt spännande för att få mig ganska djupt försjunken i den. Dessutom tycker jag att omslaget är fint.

Egentligen har jag inget särskilt att invända på, förutom att den är så förutsägbar.
 
Betyg: Boken får 3/5 av mig, men jag rekommenderar den till alla som vill ha en söt och lättsmält kärlekshistoria. Passar nog ganska bra som strandbok i sommar.
 
/Mimmie


Mimsan

Jag läste den... förra veckan tror jag :)
Det enda som var komplicerat med den var titeln ;)

2012-06-20 / 17:20:41
BLOGG: http://www.minbokkista.blogspot.com
Makieu

Åh den verkar så bra!

2012-06-29 / 13:41:55
BLOGG: http://teenbooks.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback