Idag hittade jag min gamla läsedagbok... :3

Jag fick den i trean tror jag, och sedan skrev jag inte alltid, men periodvis under 2-3 år.
Jag kunde se att jag befann mig mitt i mina värsta (eller bästa) bokslukarår. Jag läste en massa böcker och gjorde regelbundna besök på bokbussen och jag hade läst det mesta som såg intressant ut i skolbiblioteket. Jag läste också väldigt fort, oftast tog det bara en eller två dagar innan jag läste ut en bok. Det var också under de här åren jag läste Harry Potter-böckerna, ungefär i fyran. Men min stora favoritförfattare var Jacqueline Wilson! Tracy Beaker var en stor favorit.
Det var jättegulligt att se hur jag reflekterade över böckerna jag läste! Det fanns bara tre rader att skriva på, här är några:

"JÄTTE BRA BOK!!!! Den är jätte verklig och man fölger verkligen med i den!"
Om Happy en häst på miljonen av Lin Hallberg.

"Efter 7 sidor slutade jag att läsa. Den var så dålig!"
Om Habib på farligt vatten av Douglas Foley.

"Ganska lättläst, för lite text och för mycket bilder."
Om Spiderwick, Vättar i väggen av Tony Diterlizzi och Holly Black.

"Suck, suck. Dålig, barnslig, tråkig. Dessutom var det inte kul att läsa om julen precis efter!"
Om Alvas kompis blir sjuk av Pernilla Gasén.



//
Johanna




Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback