The Clash

Hejsan, Mimmie här. Jag har precis läst ut boken The Clash - det är en sorts biografi baserad på intervjuer med bandmedlemmarna. Den innehåller också många foton, tunrélistor och detaljerade beskrivningar av skivor, turnéer och spelningar.

Bilden “http://bokliv.se/book-images/9789186629502.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

The Clash var ett punkband på sena 70- till tidiga 80-talet. De var faktiskt, tillsammans med Sex Pistols, det allra första, revolutionerande punkbandet. Det bestod av Joe Strummer (sång, kompgitarr), Mick Jones (sologitarr, sång), Paul Simonon (bas) och Topper Headon (trummor).
Boken består av intervjuer och annat som beskriver hela historien om The Clash, plus att var och en av medlemmarna skriver kort om sin uppväxt och barndom i början.

Jag tycker att den här boken är jättebra för den som är intresserad av punk eller gillar The Clash, det är väldigt intressant att läsa om revolutionen på 70-talet och om bandets egna skruvade historier om vad de har råkat ut för. Något jag inte gillar är att det mest är beskrivningar från Joe och Mick, inte alls lika många från Paul och knappt några från Topper. Det tycker jag är synd eftersom Paul är min favorit.

Trots allt är det en underhållande bok, men jag skulle inte rekommendera den till någon som inte gillar och/eller är intresserad av punk och The Clash.


Boktrollet

Jag har funderat på att köpa den ett tag men jag är osäker. Visst jag är intresserad av punk och tycker att The Clash är bra men vet inte om jag är så otroligt intresserad av att läsa boken för det. Möjligtvis för att det är ett sådant fint omslag som den skulle kila med mig hem ;)

2012-06-09 / 21:35:20
BLOGG: http://boktrollet.wordpress.com/

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback