Gästrecension: Bara inte du av Katarina von Bredow

Vår trogna läsare Matilda vill tipsa om en bra bok som hon har läst. Här är hennes recension:



"Bara inte du" handlar om tjugo-åriga Emma som nyss flyttat hemifrån. Hon lever ett rätt bra liv med egen lägenhet och ett bra jobb, men en dag
ringer bästisens pojkvän Adrian på och en plötslig närhet uppstår. Emma förstår att hon blivit kär i Adrian, hon försöker med alla medel att förtränga det, men det går inte.
De börjar umgås trots att de inte får och försöker gömma det så gott det går, men att undanhålla sanningen är väl inte samma sak som att ljuga om ingen frågar?
Samtidigt börjar hennes lillebror Edwin syssla med farliga grejer och Emma och Edwin blir djupt inblandade...

Jag tycker att denna boken var jättebra! Den gav mig en bra inblick i Emmas värld, hur är det egentligen när man plötsligt är mer vuxen än barn och vad är rätt och fel? Man får följa Emmas känslo-förvirring, och i vissa stunder känner man verkligen igen sig i hennes känslor.
Katarina von Bredow skriver otroligt bra och jag har läst nästan all hennes böcker. Hon skriver på ett så fängslande sätt, jag vill hela tiden läsa mer och mer! Jag ger den 5/5, för att den har både kärlek och spänning. Jag bara älskar den, läs den allihopa! :D

//Matilda

Psst! Vill du också gästrecensera? Mejla till [email protected]!

Trackback