Systrar i jeans - tredje sommaren av Ann Brashares

 
Titel: Systrar i jeans - Tredje sommaren
Författare: Ann Brashares
Genre: Ungdomsbok
Antal sidor: 400
Utgiven: 2003
Förlag: Bonnier Carlsen
 
Lena, Tibby, Carmen och Bridget står intför sin sista sommar hemma. I höst ska de gå skilda vägar och börja på collage. Sommaren tillbringar de på olika håll, men deras 18-åriga systerskap och ett par magiska jeans håller dem ihop.
Lena går på en konstkurs och håller på att hitta sig själv.
Tibbys lillasyster skadar sig och Tibby går mest runt och skrotar på biografen där hon jobbar.
Carmen passar Lenas farmor och väntar på ett syskon som snart ska födas.
Bridget arbetar som coach på ett fotbollsläger och trånar återigen efter Eric.

Jag älskar Systrar i jeans! Böckerna är så fint skrivna.
Ibland känns karaktärerna långt ifrån varandra, men det binds ihop av fina brev och möten.
Boken innehåller allt en ungdomsbok ska innehålla: glädje, sorg, kärlek, bråk.
Det är någonting i språket som gör mig väldigt intresserad av boken, ett slags sug. Trots att jag har släckt lampan och bestämt mig för att sova kan jag inte sluta läsa! Ann Brashares skriver enkelt och beroendeframkallande.
Det finns ett par scener som är jättefina, men jag ska inte avslöja något...
 
Betyg: 5/5
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback