Livsviktig fakta för stunden

Stal den här enkäten från okänd blogg.

Vad läser du just nu?
Utvandrarna av Villhelm Moberg

Bokens första mening
Detta är en berättelse om några människor, som från sina hem i Ljuder i Småland utvandrade till Nordamerika.

Hur fick du tag på boken (köpt/lånat, etc)?
Hittade den i mammas och pappas bokhylla.

Vad tycker du så här långt?

Jag är fascinerad av tiden den utspelar sig (1850-talets Sverige), så det är väldigt spännande att läsa om. Jag älskar när författaren använder den tidens slang i replikerna, det bästa exempelet är:

"Men ska du bli bonne, så behöver du en kvenna också." 

Detta är väl en typisk "vuxenbok", så det blir nog en utmaning, men utmaningar gillar vi. Jag har inte fått ro att riktigt sätta mig ned och läsa så jag har inte kommit längre än ett 50-tal sidor.

Vad tänker du läsa sedan? 
Får ta mig i kragen och fortsätta med Skämmerskans dotter. Är inte inne i en läsperiod just nu, så jag känner mig för tillfället inte så sugen på att läsa alls, även om böckerna i min lilla hög verkar väldigt bra. (I min bokhög släpper jag bara in riktigt frestande böcker... alternativt sådana som Mimmie tycker jag ska läsa).

//Johanna




Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback