30 days of books - day 21

Day 21 - Favourite book from your childhood
 
Mina favoritböcker när jag var liten var bland annat Harry Potter-serien, Narnia-serien, klassiker av Astrid Lindgren och Fem-böckerna. Jag älskade hästböcker som Klara-serien. Jag läste otroligt mycket som barn; under en period gick jag till biblioteket en gång i veckan och lånade 5-6 böcker varje gång. Dessutom började jag läsa komplicerade böcker väldigt tidigt. Om jag minns rätt avslutade jag Narnia-serien som 8-åring. Harry Potter hade jag läst ut när jag var i elvaårsåldern.
 
Numera hinner jag inte läsa så mycket som jag gjorde då, tråkigt nog.
 
Har ni några speciella böcker som ni tyckte om extra mycket som barn?
 


Eleanor

Muminböckerna betydde väldigt mycket för mig som liten, och det gör dem fortfarande. Harry Potter var inte min barndom utan mitt liv! Jag gillade också en bokserie som jag tror heter Measle Stubbs, jag skrev till och med ett mail till författaren och bad honom att skriva ännu en bok, haha!

2013-02-14 / 18:34:05

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback