Bläckmagi av Cornelia Funke

Jag läste den här för jättelängesedan, men det har bara inte blivit av att jag har recenserat den. Jag har ingen aning om varför, men här kommer den i alla fall:
(Älskar omslaget, så otroligt fint!)
Originaltitel: Tintenblut
Författare: Cornelia Funke är 54 år och kommer ifrån Tyskland
Genre: fantasy
Antal sidor: 665
Handling: 
I Bläckhjärta, den första boken, utspelar sig handlingen i vår värld. I Bläckmagi utspelar sig allt i en annan värld, Bläckvärlden. Det är ett ställe fullt med älvor, riddare och magi. Men det finns också mycket ondska och grymhet – kanske för mycket, inser Meggie när hon väl kommer dit. Och snart är inte bara hon själv, utan hennes mamma och pappa i fara – och allt är Meggies fel.
-
Bläckmagi är mycket mer åt fantasy-hållet än Bläckhjärta. Den känns även mer allvarlig och farofylld än den första. Den är också överraskande sorglig!
Jag måste erkänna att jag tycker Bläckhjärta var mer spännande och fastnade mer i den. Men Bläckmagi är fantastiskt välgjord och noggrant uppbyggd – dessutom är beskrivningarna vackra. En smula kärlek gör den inte direkt sämre! Jag tror definitivt att jag ska läsa nästa del i serien, Bläckdöd.
 
Betyg: 4/5
 
/Mimmie


Lexie

Detta är en serie jag inte har läst men vem vet kommer kanske läsa den inom kort:)

2013-03-11 / 21:10:32
BLOGG: http://lexielaser.org

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback