Boktjuven blir film

Vi har ju glömt att berätta den glädjande nyheten: Boktjuven ska bli film!
Boken är sjukt bra, och nu väntar vi spänt på att se filmen som väntas ha premiär i början av 2014. Jag hoppas, hoppas, hoppas att den blir bra och att allting stämmer överens med min bild.
 
I huvudrollen ser vi 12-åriga Sophie Nélisse från Canada. I mina ögon är hon en helt okej Liesl, möjligen att hon har "förskönats" lite. Det enda skumma är att hon, och alla andra skådespelare i filmen, bryter starkt på franska. Det känns helt fel när filmen utspelar sig i Tyskland...
 
 
Vad var era spontana reaktioner på trailern? Och vilka är förhoppningarna på filmen? Kommentera!
 
//Johanna


Carro

Min spontana reaktion är att jag har fått en deadline att läsa boken till! ;D

2013-08-29 / 20:56:55
BLOGG: http://romeoandjuliet.blogg.se
Lena - Bookheaven

Det är den bästa boken jag har läst på länge. Om inte en av de bästa jag har läst i hela mitt liv. Jag var riktigt rädd när jag hörde rykten om att den skulle bli film men efter att ha sett denna trailern tror jag att det kan bli väldigt bra. Men som sagt Liesl har förskönats lite men det gör absolut ingenting för filmatiseringen såg riktigt bra ut. Ser fram emot att se den :D

2013-09-10 / 19:48:51
BLOGG: http://bookheaven.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback