Cirkeln-omslag

Som ni alla säkert vet så har Cirkeln gjort succé internationellt. Jag tänkte visa några av de internationella omslagen till böckerna:
 
Det här tror jag är det turkiska omslaget. (lite kul att cirkeln på turkiska tydligen betyder "halka"...). Det är lite inspirerat av det svenska originalet, med boken i mitten och den gråtonade bakgrunden. Men ornamenten runt boken är annorlunda och jag tycker det är jättesnyggt, särskilt "bloddropparna".
 
 
De här underbara omslagen är från Storbrittanien. Wow... älskar dem. Men de små slagorden känns väl på gränsen till... jag vet inte. Stereotypiska och opassande? "Let the witch hunt begin"...sant, i och för sig, men jag tycker det sätter en stämpel på boken som inte alls hör till. 
 
Min absoluta favorit kommer från Tyskland. Så. Himla. Cool. Jag önskar att de svenska omslagen såg ut så här.
 
Vad tycker ni? Skriv i kommentarer!
/Mimmie



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback