Catching Fire - sammanfattning

Igår var jag och Johanna med några kompisar och såg Catching Fire - del två i Hungerspelsserien som ni alla känner till.  Jag tänkte skriva ner lite tankar och åsikter - kommer naturligtvis inte spoila några stora saker, men det är väl alltid bäst att varna.
 
[SPOILER ALERT]
 
Okej. Till att börja med älskade jag hur de hade lagt upp allt för att skapa stämning - allt från musiken, kläderna, ljussättningen, scenografin och skådespeleriet gav den perfekta obehagliga känslan som man får av Panem - styret och distriktena. Känslan av en riktigt läskig diktatur.
 
Om jag sedan ska prata om själva arenan - wow! Så himla snyggt gjord. Taket - alltså wow. Hela scenografin på arenan är perfekt.
 
Skådespeleriet är över förväntan, faktiskt. (Förlåt om jag låter helt fördomsfull nu men,) Sådana här "Amerikanska produktioner" brukar inte alltid ha världens bästa skådespelare, men hen som jobbar med castingen till den här serien förtjänar verkligen en medalj. Jennifer Lawrence är fantastisk och strålande i allt hon gör - jag kan inte riktigt hitta ord för att beskriva hur mycket jag beundrar henne - och Josh Hutcherson gör ett fantastiskt jobb som Peeta. Tillsammans är de oslagbara. Elizabeth Banks är också väldigt, väldigt bra när hon visar Effie Trinkets enorma karaktärsutveckling från film ett till film två. Jag blev även positivt överraskad av både Finnick och Johanna. 
Jag är inte lika imponerad av Liam Hemsworth i rollen som Gale, men å andra sidan har jag aldrig varit ett stort fan av Gale
Kostymerna. Vad kan man säga? Jag är så himla, himla glad att de här filmerna har fått en ordentlig budget så att de kan satsa ordentligt på kläderna och göra dem precis så överdrivna och underbara som de är i böckerna.
 
Sist men inte minst är jag glad för att filmen följer boken nästan till punkt och pricka. Det gör mig så glad. Det är så sällan bra böcker får de filmer som de förtjänar. Jag och Johanna älskade den, och vi rekommenderar den till alla!
 
/Mimmir
 


Matilda

Jag älskar den med så otroligt mycket!! Är så glad att det blev en väldigt bra uppföljare av Hunger Games :D Kram!

2013-12-10 / 19:00:57
BLOGG: http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback