Extremt ha-begär...

RubinrödDeliriumJellicoe road
 
De tre böckerna ovan är väldigt hypade i bokbloggarvärlden, även om jag kanske är en eftersläntrare som nosar på dem först nu.
 
Rubinröd låter som en lagom spännande och mysig bok som för tankarna lite till Molly Moon. Tidsresor verkar vara ett centralt fenomen, och huvudpersonen Gwen befinner sig plötsligt en dag i det viktorianska London i slutet av 1800-talet. En trilogi dessutom, jag tror att den avslutande delen just har kommit ut.

Min kompis läste Delirium och älskade den, och eftersom jag gillar att dömma ut dystopier så ska jag absolut ge den en chans. Den handlar om ett framtida samhälle där kärlek är förbjuden, det betraktas som en smärtsam sjukdom. Huvudpersonen Lena är fast besluten om att regeringen har rätt, men så plötsligt blir hon kär och hennes syn på saker och ting förändras. Också en trilogi.
 
Jellicoe Road har iprincip blivit hyllad till skyarna och verkar också vara en sådan där mysig bok. Handlar om en föräldralös tjej som bor på en internatskola och får ledtrådar till berättelsen om sitt förflutna.
 
Har du läst någon av ovanstående böcker, och vad tyckte du? Berätta gärna i en kommentar!
//Johanna


Matilda

Jag har läst Rubinröd, och tyckte att den var lite av en besvikelse faktiskt. Den var mysig och en helt okej bok, men min kompis älskade den och jag antar att den inte rikitgt levde upp till mina förväntningar :)
Jellicoe Road var väldigt bra, den griper tag på ett vis och jag rekommenderar att läsa den på engelska som jag gjorde :)
Kram!

2013-12-10 / 19:03:51
BLOGG: http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback