Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck

 TitelVi måste sluta ses på det här sättet
 Författare: Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck. Här är deras gemensamma blogg om att  skriva en bok tillsammans.
 Genre: Ungdom, kärlek, på snudd till crossover/unga vuxna
 Antal sidor: 320
 Utgiven: September 2013
 Förlag: Gilla böcker (tack för recex och tygpåse!)

 Hon är en skoltrött 18-åring som drömmer om att flytta till Paris.
 Han är en nyseparerad småbarnsförälder på 24 år som drömmer om en sovmorgon.
 Deras vägar möts på en pub och de är nära att ryka samman. När de så småning  om möts igen kan de skratta åt det och märker direkt att de dras till varandra.
 Hanna får sig en chock när Jens en dag dyker upp på hennes skola och visar sig  vara elevassistent till en kille i hennes klass. Plötsligt blir stämningen mellan dem  inte lika enkel men de bygger stegvis upp en relation genom "spontana" fikor och lite diskreta blickar när de tror att ingen ser. Men mellan dem står Jens ex som inte verkar helt på det klara med vad hon vill med dem och framtiden, och det faktum att Jens är pappa till en tvåårig flicka.
 

 
Först och främst vill jag hylla språket. De båda författarna skriver väldigt roligt och särskilt beskrivningarna av karaktärernas tankar och känslor känns otroligt rätt. Egentligen är inte karaktärerna och deras problem det mest intressanta jag läst om, men språket binder samman allting bra i ett härligt flyt med fina beskrivningar. Detta är en ganska typisk sträckläsare, lätt att smälta men välskriven och underhållande.
Är det något jag skulle vilja peta på så skulle det nog vara Hanna och hennes kompis Parisplaner som man mest såg en svag antydan av, jag tycker att det borde lyfts fram lite för att ännu mer markera vad Hanna är för person.
Kort sagt så gillade jag verkligen den här boken och rekommenderar den varmt till er som gärna läser ungdomsböcker men lite kärlek i.

 
Betyg: 4/5
 
//Johanna


Carro

Jag har precis plockat hem den här från biblioteket, inte min typ av bok egentligen men man kan ju alltid ge saker och ting en chans :)

Svar: Så bra, jag tror verkligen att du kommer gilla den även om det inte är sådant hör du vanligtvis föredrar! :)
Johanna
Johanna & Mimmie

2013-09-25 / 20:02:19
BLOGG: http://romeoandjuliet.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback