Tjugotredje april

Alla våra läsare från Göteborg känner nog till att Stadsbiblioteket har varit under ombyggnad en lång tid. Nu börjar det dock ta form och invigningen närmar sig med stormsteg. På bibliotekets facebooksida och hemsida  kan man varje dag läsa en inspirerande intervju och följa nedräkningen.
Så här såg det ut när jag under gårdagen tog en promenad längs Avenyn:
 
 
 
Min ständigt växande bokhög får mig att tyvärr att ideligen sluta löften om att inte besöka biblioteket med så jämna mellanrum. Jag tycker helt enkelt väldigt mycket om bibliotek men hinner knappt med alla böcker jag är sugen på... Nu var det av förklarliga skäl som sagt väldigt länge jag var på Stadsbiblioteket, och jag ser verkligen fram emot invigningen! Efter lite skisser som jag har sett ut verkar det bli ljust, luftigt och modernt, helt enkelt ett schyst ställe man vill hänga på. Plus att det kommer finnas ett café med afternoon tea och allt är ekologiskt och så vidare. <2345 Åh, det kommer bli så bra!
Ungdomsavdelningen, som lyckligt nog verkar vara ganska prioriterat, heter Dynamo och jag är övertygad om att det också kommer bli underbart. Förresten så tänkte jag sprida info till alla ungdomar som har en idé och vill vara med och inviga Dynamo. Men det är snabba ryck som gäller, ikväll är sista chansen att anmäla sig.
 
 
Vad är era förväntningar på Stadsbiblioteket? Lämna gärna en liten kommentar! =)
//Johanna
 


Matilda

Jag längtar så! Var inte så mycket på Stadsbiblioteket innan, men har höga förväntningar att det ska vara mysigt och vara proppfullt med bra och intressanta böcker :D

2014-02-27 / 21:37:11
BLOGG: http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback