Carlstensveckan av Johanna Schreiber

 Genre: Ungdom, kärlek
 Antal sidor: 208
 Utgiven: 2013
 Förlag: Walhströms (tack för recex)
 
 Ebba har längtat hela året och nu är hon äntligen här, på Marstrand och  seglarlägret Carlstensveckan, tillsammans med bästisarna Nova och  Carro.  Carlstensveckan har ett legendariskt rykte och Ebba ser fram emot en  vecka av tuff segling, sköna människor och pirrigt hångel. Snygga killar  råder det inte brist på och Ebba får snart svårt att välja mellan söta  Pontus och galna Johan. Men allt är inte sol och glädje. Novas och Ebbas  vänskap sätts på prov och Ebba tvingas konfrontera  sin bästa kompis och  sina egna känslor. 
 

 När jag såg att den här boken skulle komma blev jag genast väldigt  förtjust och minnen från "bokslukaråldern" väcktes till liv. Boken riktar sig  nog till folk som är något yngre än mig, men ändå kan jag inte låta bli att  älska känslan av att hålla i en riktig bladvändare och bara läsa, läsa, läsa.
 
Faktiskt så sträckläste jag hela boken på en kväll. Handlingen är väldigt medryckande och speglar väl en tonårings liv; ena stunden är allting så bra så man bara vill skrika av lycka, och sedan så svänger det innan man ens hinner reagera. Dramatiken är tät i den här boken, men på en rimlig nivå. Lägerkänslan binder ihop allting väldigt bra och det känns nästan som att man är en av deltagarna.
 
Boken tenderar ibland att bli väldigt "tjejig" och stereotyp, fast det stör mig inte direkt. Tjejerna kollar direkt in killarna och har svårt att välja mellan dem eftersom de nästan är en förväntning att man ska bli ihop med någon på lägret, men jag uppfattar ändå att budskapet är att man ska vara med dem man tycker om och kan vara sig själv med.
 
Ung eller gammal spelar ingen roll, äre du ute efter mysig stäckläsning och sommarkänsla så är det här rätt bok!

Betyg: 4/5
 
//Johanna


Johanna Schreiber

ÅÅH vad kul att du gillade Carlstensveckan så mycket!! I höst kommer uppföljaren, hoppas att du kommer att gilla den precis lika mycket!
Kram Johanna

2014-03-30 / 23:23:30
BLOGG: http://Facebook.com/carlstensveckan

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback