Vad jag läste under sommaren

Sommaren 2013 var otroligt produktiv för mig, läsmässigt! Jag plöjde igenom detta:
 
Japp, jag läste Hungerspelen, alla tre böcker (dock inte på engelska). Trodde nästan aldrig att det skulle hända, men jo där ser man. När de blev populära så reagerade jag tvärt emot alla andra och blev helt "anti-hungerspelen"/"jag-är-cool-för-jag-gillar-inte-samma-som-alla-andra"-typen. Vilket var helt wasted för de är ju fantastiskt bra! Nummer ett är lätt bäst, men tvåan är inte långt bakom. Trean var okej, men jag tyckte att all action kom för tätt inpå på slutet, och [SPOILER ALERT] alla bara dog... det blev deprimerande. 
 
Tog mig även igenom dessa tre tegelstenar och kände mig väldigt stolt! 
 
Andra delen i Tahere Mafis dystopi-trilogi om Juliette, 17 med sina två beundrare. Recension läser ni här. (Ni behöver inte bli avskrämda av den där ironiska beskrivningen, det är  inte så dåligt som det låter)
 
Läs min recension här. (Alltså wow. Omslaget. Blir helt kär varje gång jag tittar på det...!)
 
Eftersom det är mitt klassiker-år... skrev aldrig någon recension på denna underbara lilla novellsamling, men jag skrev ett inlägg om Hjalmar Söderberg för några månader sedan, här.
 
/Mimmie
 
PS. Som ni ser till vänster så läser jag nu "Ringaren i Notre Dame" av Victor Hugo, en fransk klassiker som bland annat har gjorts till Disney-film... vi håller på med ett skolarbete just nu, där vi undersöker olika litterära epoker. Min grupp har fått Realismen, och boken tillhör just den. Det kan hända att jag skriver en recension eller en liten utvärdering när vi är klara! Lite litterär allmänbildning kan ni väl inte säga nej till :)


Malin

Bra jobbat! Ska bli spännande att få höra vad du tycker om Ringaren i Notre Dame, klassikerna är så sällan som de porträtteras i Disneyfilmerna!

2013-10-20 / 20:25:19
BLOGG: http://bokrecensionernu.blogspot.se/

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback