Bibliotek!

Tacka vet jag bibliotek. Att kunna låna böcker helt gratis är en lyx enligt mig!
Jag älskar även stämningen på bibliotek - en lugn tystnad, som endast störs av ljudet av blad som vänds och lite lågmält prat. Eftersom jag är lite av en bokslukare har jag läst de flesta böcker i min bokhylla MINST två gånger, och är därför oftast i stort behov av nya böcker. Jag brukar låna upptill tio böcker per gång. ^^
Numera kan man även reservera böcker och filmer, och på vissa bibliotek kan man surfa på internet gratis.

Så jag säger bara en sak: underskatta aldrig bibliotek!! :D


Mitt favoritbibliotek, Majornas bibliotek. Ligger på Chapmans torg i Göteborg.

/Mimmie



Anna

Hej Boksystrar! Vilken jättebra blogg ni har! Ni skriver så bra, jag gillar också det under M-E-J!

Ett tips är att "biblioteksturista": passa på innan ert skolåkkort går ut och sätt er på vagnen till andra bibliotek i Göteborg, så får man ofta ny inspiration till böcker att läsa :)

2011-05-23 / 20:35:17

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback