Kusligt spännande

Jag fick hem Miss Peregrines hem för besynnerliga barn förra veckan, efter att länge ha beundrat det häftiga omslaget. När jag fick den i handen upptäckte jag också att boken är full av märkliga gammaldags bilder:
 
 
Jag är väldigt svag för böcker som sticker ut och det är så häftigt när författaren exprimenterar med mer än texten och låter foton ta plats i berättelsen. Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om Laura Trenter-böckerna - DagbokenFotoalbumet och vad de nu hette - eftersom de var skrivna på ett liknande sätt. Jag har även varit väldigt nyfiken på Cathys bok som jag dessvärre aldrig riktigt tog mig tid att läsa när jag väl hade lånat hem den.
 
Förutom att innehålla kusliga bilder på lustiga barn så är även berättelsen i Miss Peregrines hem för besynnerliga barn väldigt spännande och mysig. Jag kan tänka mig att den funkar bra även för lite yngre barn, men som 16-åring tyckte jag absolut inte att den var för "barnslig".
 
//Johanna


Matilda

Hej Mimmie & Johanna! Ni har blivit taggade på vår blogg att göra den så kallade "TMI-tag" :)

Lycka till, och hoppas ni har en härlig sommar!
Kram Matilda

2014-07-02 / 09:14:41
BLOGG: http://www.bokkram.blogspot.se
Elin - bokparadiset

Älskar också när det finns något i böcker som gör att de sticker ut! Kommer ihåg att jag tyckte fotoalbumet var så sjukt läskig när jag var liten, hhaha!

2016-06-08 / 11:03:55
BLOGG: http://bokparadis.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback