De tre bästa böckerna i min bokhylla

(Jag bortser från bokserier, som Twilight och Harry Potter)

Här kommer de nu, utan någon speciell ordning.
1. Gone: övergivna av Michael Grant. Har skrivit en recension om den tidigare.
2. Glasblåsarens barn av Maria Gripe. Jag vet inte om den går att få tag på än, men det är en så himla sjukt bra bok så jag inte kan beskriva det. Jag brukar läsa den om och om igen. Jag är ju ett litet Maria Gripe-fan ^^
3. Katitzi av Katarina Taikon. Handlar om en zigenerskas vardag, och den syftar på författarens barndom. Det är så himla coolt att utöver den jättebra boken så vet man att alla karaktärer har funnits på riktigt, i princip. En riktig favorit.

Det här var riktigt svårt att lista, eftersom jag nästan bara har bra böcker i min bokhylla ^^
Hoppas att ni blir inspirerade!
Och glöm inte att läsa mycket! Då får man ett bättre ordförråd.

/Mimmie



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback