Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth

http://www.nada.kth.se/~pohl/Bilder/Omsl-Saknar%20dig.jpg
Titel: Jag saknar dig, jag saknar dig!
Författare: Peter Pohl och Kinna Gieth
Genre: Snyftare.
Handling: Cilla och Tina är enäggstvillingar, bor i Rosengården och ska fylla fjorton år i sommar. Men det kommer Cilla aldrig att få vara med om - snart kommer hon att dö i en bilolycka.
Ja... det är typ det som är handlingen. Det handlar om Cilla, som dog, och Tina, som blev kvar och fick försöka återfå balansen i livet.

Det här är en av de bästa snyftare jag har läst - jag grät mig igenom halva boken, bokstavligt talat.
Peter Pohl är en sådan underbar författare när det gäller att förklara känslor, allting känns så verklighetstroget! Varje rad i boken känns äkta.
Att det finns glimtar av kärlek höjer bara bokens betyg ännu mer.
Kort sagt - en otroligt sorglig, otroligt bra och otroligt verklighetstrogen bok. Rekommenderar den STARKT!

Betyg: Jag saknar dig, jag saknar dig! får en starkfemma av fem möjliga! Kan man ge tio? :D

/Mimmie

Update:
Det har även gjorts en film av boken, som kommer ut på bio i augusti.

Trackback