Sanning eller konsekvens av Annika Thor

http://fridahovbrandt.blogg.se/images/2009/sanning_konsekvens_60079551.gif

Titel:
Sanning eller konsekvens
Författare: Annika Thor
Genre: Ungdomsbok
Handling: När Nora kommer tillbaka till skolan i sexan är allting förändrat. Sabina, hennes bästa kompis sedan urminnes tider, vill inte längre vara med Nora, utan med Fanny och de populära tjejerna. Nora har ingen att vara med, förutom Karin, den utstötta, mobbade tjejen. Men Nora är inte säker på att hon vill vara med Karin - måste hon välja mellan att bli klassens tönt eller en populär tjej som röker och dricker?
När Nora blir bjuden på en fest hamnar hon i en svår situation när hon tvingas göra Karin illa för att vinna tillbaks sin gamla bästis.

Boken har en bra handling och är bra skriven, men tyvärr fastnar jag inte alls för den. Det känns som om jag har hört storyn flera gånger förut, i andra böcker. 
Dessutom tycker jag att den är för kort, jag läste ut den på en kväll.

Boken är väldigt berömd och har filmats, men som sagt så fastnade jag inte för den.

Betyg: Sanning eller konsekvens får två :D av fem möjliga.

/Mimmie

Trackback