Har sett Simon och ekarna!

Ja, i förrgår på premiärdagen var jag och såg filmatiseringen av Marianne Fredrikssons berömda roman Simon och ekarna (läs min tidigare recension av boken här), och jag kan inte säga annat än att jag tyckte att den var fantastiskt bra! Riktigt duktiga skådespelare, fina scener och den stämde nästan alltid överrens med boken.
När jag läste boken tyckte jag att handlingen var lite svår att förklara, men nu får man rätsida på det också. Allting flyter på bra i filmen och även om man inte har läst boken tror jag att man förstår det mesta.
I KP skrev den 11-åriga recensenten att det var svår att förstå och alldeles för vuxen, men min lika gamla lillebror verkade inte ha några större problem med att förstå.
Det lustiga var att vi hade bokat en textad föreställning för hörselskadade, för det var den enda tiden som passade, men vi fick ändå igen text... fast det var ju rätt skönt för oss, och det var nästan inget folk där och vi hade de bästa platserna! :D
Kort sagt var filmen helt otroligt bra och jag rekommenderar den till alla!
Betyget från min sida blir nog en väldigt stark 4:a av 5 möjliga!
//Johanna


Johanna

Hej!

Läs flyga högt av Katarina von Bredow, det är min favoritbok. Den är så bra att jag inte kan släppa den xD

2011-12-11 / 22:40:26

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback