Molly Moon och förvandlingstricket av Georgia Byng

Ännu en Molly Moon-bok har kommit ut! Självklart har jag beställt denna från Wahlströms för att recensera.

Genre:
det är så mycket olika... jag sätter den nog på övernaturligt.

Handling: I den första boken om Molly Moon får man lära känna tioåringen Molly, som bor på ett hemskt barnhem och vantrivs. Men så hittar hon en bok om hypnos, och hela hennes liv förändras på några dagar...

I den här boken, den femte, så kan Molly inte bara hyptnotisera folk. Nej, hon kan även stanna tiden, resa i tiden och läsa tankar.
Och nu har hon fått höra om ett annat trick; att kunna förvandla sig till andra varelser, dvs ta över varelsens medvetande. Desstuom får hon höra om en bok: del två på den första boken om Hypnos. Om boken är i fel händer kan det gå riktigt illa, och det är den tyvärr...

Hm. Jag vet inte vad jag ska säga om den här boken, faktiskt.
Jag älskar Molly Moon-serien, men nu känns det som om den har avvikit från "ämnet" lite...
I den första boken så var Molly en ganska normal tjej, förutom den här enda "gåvan"; att kunna hypnotisera. Nu känns det mer om att Molly är någon sorts superhjälte med en massa övernaturliga krafter.
Låter jag för negativ nu? Jag ska inte glömma att säga att den här boken är precis lika klockrent skriven som de andra fyra böckerna om Molly, och ibland väldigt rolig.
Kan du inte få nog av Molly Moon så ska du defentitivt läsa den här.

Betyg: 3/5. Men skulle jag få betygsätta hela serien skulle det bli en stark 4:a!

Trackback