Alla älskar Bellman!!


Hej,
idag hade jag tänkt recensera en bok med massor av roliga historier i.
.
Titel: Världens bästa Bellman och andra roliga historier
Genre: Eftersom det är en skämtbok hamnar den på övriga genrer
Jag tror de bara har samlat massa historier, så någon författare finns inte,
men han som ritat bilderna heter Johan Wanloo
.
Bellman och fransosen grälade om vem som upplevt den varmaste sommaren:
- Jag minns att en gång var det så varmt att havet skrek efter vatten, sa fransosen.
- Äh, det är väl ingenting, sa Bellman.
Jag kommer ihåg en gång när det var så varmt att telefonstolparna skrek efter hundar!
.
Norrmannen kommer körande på avenyn i Göteborg.
Han vevar ner rutan och frågar:
- Ursäkta konstapeln, är det här andra gatan till vänster?
.
.
Jag älskar verkligen roliga historier, och man blir aldrig för gammal för dem heller.
När jag såg den här boken tvekade jag inte utan köpte den direkt.
.
Men är det inte lite taskigt att skratta när någon slår sig eller så.
Jo egentligen, men det är just därför vi har Bellman och norrmännen, så att vi inte ska skratta åt varandra istället.
Och det hade inte blivit roligt!
.
//Ebba


Elsa - länk direkt till frågestunden!

Haha bellman är bäst!

FRÅGA till min FRÅGESTUND!



puss o kram


Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback