En annorlunda sommar av Will Hobs

http://image.bokus.com/images2/9789132149993_large_en-annorlunda-sommar
Titel: En annorlunda sommar
Författare: Will Hobs
Genre: Djur :)
Handling: Shannons föräldrar ska åka till Pakistan och arbeta för Läkare utan gränser över sommaren. Shannon och hennes lillebror Cody får tillbringa tiden hos deras morbror Neal på en viltakut.
De får följa med på många spännande och ibland farliga uppdrag för att hjälpa vilda djur. Men hur räddar man egentligen en prärievarg som har fastnat i en hiss eller en sälunge som är fast på en klipphäll när tidvattnet är på väg?
Och när Neal blir skadad får Shannon och Cody själva rädda djuren.
Dessutom träffar Shannon Tyler på viltakuten. Han är en jämnårig kille som verkar bära på en stor hemlighet... men trots alla varningar bestämmer sig Shannon för att ge honom en chans.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken... ibland är den spännande, och ibland skummar jag bara igenom texten. Ibland är den bra skriven (som när det handlar om djur) och ibland inte (som när det handlar om annat).
I början fattade jag ingenting, men sedan började jag långsamt komma in i handlingen. Men jag förstår fortfarande inte vart olyckan med Twin Towers kom med in i bilden?
Trots allt så är det kul att läsa om en akut för vilda djur, jag läser ju aldrig om djur.
Betyg: En annorlunda sommar får trots alla nackdelar en tvåa av fem möjliga :)

Trackback