En hyllning till gamla barnböcker :)

Åååh, idag kollade jag igenom gamla barnböcker jag har på vinden... nostalgi!
Ni borde verkligen göra det, det väcker gamla minnen ^^

Aja, tänkte tipsa om några Astrid Lindgren-böcker som jag verkligen ÄLSKAR.

  • Allrakäraste syster. En jättefin novell.
  • Bröderna Lejonhjärta, min favorit när jag var liten. Finns även på film, dock inte lika bra som boken ^^
  • Alla vi barn i bullerbyn :D
  • Nils Karlsson pyssling... älskar den :)
Jag tröttnar aldrig på dem, trots att jag antagligen borde vara för gammal för dem nu...

Ett litet inlägg från en nostalgisk Mimmie :)


Linnea

Man blir aldrig för gammal för Astrid Lindgrens böcker. Jag har läst om (eller till och med läst för första gången) flera av hennes böcker i vuxen ålder. :)

2011-05-13 / 19:22:27
BLOGG: http://www.bokblomma.com
Ellen

När jag var yngre kunde jag bullerbyböckerna utantill. jag hade just lärt mig läsa och var jättetråkig med vad jag läste så jag provade aldrig något nytt, det slutade med att jag läste bullerbyböckerna typ 20 gånger samma sommar...

2011-05-13 / 19:26:55
BLOGG: http://iamellen.blogg.se/
Ellen

Ok detta har inget med detta att göra men för alla som älskar airhead böckerna så holler jag just nu den tredje: airhead runaway i min hand. Den är dåck på engelska... '

tror inte den kommit ut på svänska än



+ nån som vet om Lemny snickets bok om syskonen Baudelaire fins på svenska

annars läser jag den på engelska



+ jag skulle vilja höra lite om boken Blog och choklad!! kan ni recensera den?? värkar bra!!!

2011-05-13 / 20:03:45

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback