Små raringar av Sam Llewellyn

Omslagsbild: Små Raringar

Titel: Små raringar
Författare: Sam Llewellyn
Genre: Jag sätter den på övriga genrer.
Handling: Familjen Raring består av tre odrägliga barn, en ännu odrägligare pappa och en mamma som inte är barnens riktiga mamma.
Hemma hos familjen Raring terroriseras nannys på löpande band (INGEN får bestämma över dem!), eftersom föräldrarna inte skulle kunna drömma om att ta hand om dem själva.
Till slut blir familjen svartlistad av alla barnvaktsagenturer. I desperation anlitar pappan en okänd barnvaktsfirma, som visar sig vara något mycket värre...

Jag gillar inte den här boken särskilt mycket. Visst, den är rolig ibland, men oftast känns det bara tillgjort, och den fick mig aldrig riktigt att skratta. Det känns som en dålig imitation av Syskonen Baudelaires Olycksaliga Liv.
Handlingen går en aning för fort enligt mig, och ibland har jag svårt att hänga med.
Ett plus är slutet, som är överraskande.
Betyg: Små raringar är nog egentligen en ganska bra bok, men inget som passar mig. Den får en tvåa av fem möjliga.
/Mimmie

Trackback