Augustpriset 2011!

Nu är Augustpristagarna utsedda!
De fyra vinnarna blev till Tomas Bannerhed, Jessica Schiefauer, Elisabeth Åsbrink och Cathrine Bengtsson.
Jessica Schiefauer vann i kategorin Årets svenska barn- och ungdomsbok.
Jag har bara läst en bok av Jessica Schiefauer, Om du var jag. Och ärligt talat så tyckte jag inte att den var särskilt bra.
Men Jessica har tilldelats årets Augustpris för sin bok Pojkarna. Och den har jag inte läst, men det kan bli intressant att göra någon gång i framtiden.

Här kommer några bilder:


De fyra pristagarna.


Jessica Schiefauer.


Jessicas bok "Pojkarna".

Jag kan även passa på att säga att Cirkeln tydligen var riktigt nära att vinna!

//Johanna




Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback