Mimmie här...

... som har ganska tråkigt och bestämde sig för att skriva ett blogginlägg. Om vad? Det har hon inte bestämt sig för än.

Jag, som älskar att läsa, tycker att det är tråkigt att böcker ofta är ganska dyra. Jag lånar naturligtvis en hel del på bibliotek, men det är aldrig riktigt samma sak som att köpa en egen bok.
Därför brukar jag ofta gå till loppisar och kolla; ibland kan man hitta riktiga fynd! Det brukar finnas bord med böcker där alla är 5:- eller 10:- styck. Paradiset för en bokälskare :)
Håll utkik i området där du bor; det brukar sitta lappar om loppisar lite överallt.

Om ni undrar varför jag håller på så här så beror det på att jag inte har någon recension på lager. Jag håller på att läsa en bok som heter Den vita katten, skriven av Holly Black(samma författare som har skrivit succéserien Spiderwick). Är det någon som har läst den, och i så fall, kan ni kommentera vad ni tycker om den?

Sedan blir det nog den tredje Gone-boken, Lögner, av Michael Grant. Jag har skrivit en recension om den första boken, den hittar ni under kategorin "skräck".

Till sist har jag idag köpt ett slitet och tummat exemplar av Sagan om ringen på loppis. Som en fantasy-älskare har jag förstått att denna klassiker inte får missas. Det kommer bli härligt att få sjunka ner i fantasyns värld i några timmar; det får mig att glömma matteprovet jag har på måndag. Dx

Ett långt och konstigt inlägg blev det, men det blev i alla fall något.
/Mimmie



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback