Flickan utan minne av Petter Lidbeck



Genre:
skräck

Handling: en flicka vaknar upp utan minne på en parkbänk. Hon minns inte vem hon är, var hon kommer ifrån eller hur hon kom dit.
Hon förs till sjukhus, och snart kommer en kvinna som påstår sig vara flickans mamma. Flickan följer med sin påstådda mamma. Men hon kan inte minnas att hon någonsin varit hemma hos kvinnan förut, och kvinnan uppför sig verkligen inte som en mamma...

Jag är nog lite för gammal för den här boken. Den är lättläst, textstilen är stor och boken är kort - ca 110 sidor om jag minns rätt - så jag hade ganska låga förhoppningar.
Trots det blir jag positivt övveraskad. Boken var spännande, och på vissa ställen riktigt läskig.
Är du ca 9-12 år och gillar småläskiga rysare är det här definitivt något för dig. Men som sagt, jag är nog lite för gammal för den. 

Betyget blir 3/5.

/Mimmie

Trackback