När jag vaknar finns du inte av Cat Patrick

Titel: När jag vaknar finns du inte
Författare: Cat Patrick
Genre: Ungdomsbok/romantik/drama
Handling: 16-åriga London Lane är väldigt speciell. Varje kväll när hon går och lägger dig skriver hon noggranna anteckningar om dagen, för varje natt klockan 04.33 suddas alla hennes minnen ut. Istället ser London vad som ska ske i framtiden.
En dag träffar hon på en skitsnygg kille i skolan. Han är nyinflyttad och jättetrevlig. Självklart blir London dökär i honom.
Lite lustigt är det, för denne Luke är verkligen helt perfekt på alla sätt, medan London är tillbakadragen, självisk och verkar bara ha en vän. Nej, jag gillar inte alls London och Luke som karaktärer, de känns som ett alldeles för perfekt och förutsägbart förhållande.
Jamie, Londons bästis, pratar inte längre med London. Jamie har nämligen inlett ett förhållande med en av skolans lärare, mr Rice. London ser in i framtiden att detta inte kommer sluta bra, och försöker varna Jamie.
London söker sanningen om sin pappa och varför hennes minne är som det är.
.
Även om jag kanske lät lite kritiskt förut så gillar jag faktiskt När jag vaknar finns du inte. Det är mysigt skriven, och utan att slösa på adjektiv får man ändå en ganska så tydlig bild av hur personerna och miljöerna ser ut.
Många av karaktärerna är som sagt usla, men storyn är fin och, även om kärleken i boken på många ställen går att jämföra med Bella och Edwards i Twilight, så är det övriga delarna spännande och unika. Jag gillar upplösningen!
.
Detta är en bok som är ganska svår att sluta läsa, den passar nog lite bättre för tjejer än killar, men jag rekommenderar den starkt till alla som gillar böcker med mycket kärlek och drama!
Betyg: När jag vaknar finns du intefår 4/5!
.
//Johanna
.
Fotnot: Precis som Ebba har jag också fått problem med att det inte får att göra mellanrum mellan styckena. Vet inte om det är något fel på blogg.se, men ja, det är därför det är punkter mellan raderna! :)

Trackback