Om du var jag av Jessica Schiefauer

Titel: Om du var jag
Författarre: Jessica Schiefauer
Genre: Ungdomsbok
Handling: Agnes och Louise är som tvillingssjälar. Efter studenten bor de i en lägenhet ihop, och de gör allt tillsammans. Men Louise tröttnar på den gråa staden, hon vill ut i Europa och jobba! Louise är en sån som är näst intill perfekt. Hon har allt som andra vill ha.
Agnes är tyst och tråkig. Men så träffar hon Hannes...
(Det här är alltså en bok skriven i Agnes perspektiv.)
.
Om du var jag var väldigt... konstig. Den känns inte så bra planerad, efter 60 sidor har det knappt börjat hända något. På sätt och vis kände jag att den var rätt... ja, tråkig, det var inte många tillfällen jag kände att "ja, vilken bra bok!", vilket man oftast upplever någon period i de flesta böcker.
Trots det så var det något som grep tag lite, lite grann i mig. Det här en bok som jag bara kan rekommendera i nödfall.
.
Betyg: Efter mycket kritik låter nog det här konstigt, men den får faktiskt så mycket som en 3:a (fast en svag en!)
.
//Johanna

Trackback