Deluxe av Anna Godbersen

Originaltitel: The Luxe
Författare: Anna Godbersen är 32 år och kommer från Kalifornien, USA. 
Genre: chic-lit, drama.
Antal sidor: 427 
Förlag: Wahlströms
Handling:
Året är 1899 och hela Manhattan skvallrar om det allra senaste: den unga, vackra Elizabeth Holland ska gifta sig med den stiliga ynglingen Henry Schoonmaker. Men så händer det ofattbara: Elizabeth drunknar i Hudson-floden. I flera dagar söker man efter hennes kropp men utan resultat. Hennes begravning äger rum samma dag som bröllopet skulle ha gjort. Hela New York sörjer den unga flickan, men ingen anar att det fanns flera som gärna skulle sett Elizabeth död.
 
Det här är en ganska klassisk chic-lit! Jag måste erkänna att jag tycker väldigt mycket om den. Inte bara för att 1800-talets överklass, klänningar och fisförnäma konversationer både roar och fascinerar mig; också för att den är otroligt spännande och bra skriven. De rika beskrivningarna fullkomligt flödar, och man kan verkligen se prakten och överdådet framför sig. Ibland kan det dock kännas lite för mycket med alla beskrivningar (man måste inte beskriva varenda klänning i hela rummet). Alla karaktärer, deras relationer och intrigerna känns väl planerade och uttänkta. Jag tycker särskilt mycket om Diana, Elizabeths lillasyster. 
Det enda jag kanske skulle vilja ha mer av ibland är ett högre tempo och mindre detaljer. Annars är den helt fantastisk! Jag tänker defentivit läsa fortsättningen. 
Betyg: 4/5 
 
/Mimmie


Apelsinjosen

Ni borde läsa någon bok av Stephen King (finns hur många som helst) de är läskiga men väldigt bra skrivna :3

2012-12-06 / 23:08:25
BLOGG: http://apelsinjosen.blogg.se/

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback