Ett litet livstecken...

Det har varit knapert med inlägg på sistone. Så här i slutet av terminen är det alltid mycket att göra, inte minst när det börjar bli jul.
 
I nuläget läser jag en bok av Markus Zusak som heter Fighting spirit.
 
 
Det verkar som att Knockout som jag läste för ett drygt år sedan, är någon form av uppföljning på den här.
Måste medge att Fighting spirit är ganska tråkig, liksom Knockout. Visst skriver Markus Zusak bra och ganska roligt, men handlingen är mördande. Det känns som en bok där författaren har tänkt "nej, nu ska jag inte låta huvudpersonen bli perfekt", så då gör han honom till en fullt ointressant människa.
 
Jag påstår inte att en bok måste vara actionspäckad till max, men detta ligger definitivt på gränsen på tråkig. Om händelserna inte är så fartfyllda, så fine, men jag vill fortfarande ha drama, fast kanske i en annan form. Som känslor eller minnen som avslöjas allt eftersom boken växer.
 
Jag tänker ge Fighting spirit ett par sidor till, men blir den inte bättre så får det vara.
Livet är för kort för att läsa dålig böcker.
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback