Planer inför 2013

År 2013 har jag planerat ganska mycket för, bokmässigt. Det jag ser mest fram emot är nog släppet av Nyckeln, den tredje och avslutande delen i Engelsfors-serien, som ni flesta nog har hört talas om. Dessutom kommer det ju släppas ett seriealbum, "Berättelser från Engelsfors" som jag är väldigt spänd på. Detta kommer ut (om jag minns rätt) våren 2013, och Nyckeln släpps på hösten. 
 
Jag vill även läsa Hungerspelen-serien. (Ja, jag vet - jag ligger ganska mycket efter när det gäller den. Men det har varit en sådan himla hysteri över böckerna och jag vill läsa dem när det har lugnat sig lite.) Det gör jag nog på sommaren, när jag har mycket tid till att bara läsa. 
 
Eftersom jag vill utöka mitt ordförråd i engelskan, tänker jag läsa en hel del engelska böcker. Så det blir nog några recensioner av dessa också. Något jag är extra nyfiken på är Sherlock Holmes-böckerna. Jag har sett tv-serien som är baserad på originalböckerna så det ska bli roligt att läsa de riktiga.  De är ju skrivna på 1800-talet och säkert väldigt komplicerade i språket, men jag brukar komma in i det, och en utmaning är ju alltid roligt... :)
 
Under sommaren kanske jag ger mig på andra delen i Sagan om ringen-trilogin. Första delen av riktigt, riktigt tung fantasy, men som ni kanske vet så gillar jag ju det (till skillnad från Johanna xD)... 
 
Dessutom kanske jag gör ett nytt försök med David Copperfield. När jag fick den var jag bara elva år, och gav upp efter halva (är ändå ganska stolt att jag hann så långt!) men nu, tre år senare, är det väl rimligt att jag försöker igen. 
 
Andra böcker jag tänkt läsa är: 
-En prinsessas dagbok av Meg Cabot
-Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
-Utan titel av Anna-Charlotta Gunnarsson
-Var är Alaska? av John Green
 
Har ni några speciella bokplaner inför 2013?
 
/Mimmie
 


Matilda

Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo är jättebra och härlig! :) Kram!

2012-12-23 / 20:08:57
BLOGG: http://everybookisspecial.bloggplatsen.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback