Sammanfattning 2012 - del ett

I början av året slutade Ebba blogga på Boksystrar. Inlägget går att läsa här. Tycker ändå att vi har fortsatt blogga relativt ofta även om vi numera bara är två.
 
Både jag och Mimmie läste Cirkeln och blev positivt överraskade. Den blev även vinnare i Bokjuryn 2011.
Jag tog mig i kragen och läste Anne på Grönkulla och älskade den!
 
I mars firade vi ett år. Ungefär vid den tiden började Mimmie med 30 days of books som hon snart är färdig med.
 
Mimmie recenserade Eld någon gång i början av maj. Jag läste den först för någon månad sedan.
 
Under sommaren låg bloggen ganska öde. Jag läste Hungerspelen och tyckte rätt mycket om den. 21 augusti, samma dag som skolan började, bröt vi sommaruppehållet. Då la jag upp min recension av Och i Wienerwald står träden kvar, vinnaren av augustpriset 2011 i kategorin fackböcker.
 
Den här headern har vi haft större delen av året:
 
 
En nyhet för året är att jag har börjat läsa väldigt mycket bokbloggar. Det är roligt och inspirerande. Vi har också  fått fler möjligheter att beställa recensionsexemplar, vår relation med bokförlag har helt enkelt byggts upp. Vi fick nyligen även erbjudandet om att läsa ett okorrigerat förhansmanus, vilket kändes smickrande.
Imorgon publicerar jag en sammanfattning i bilder.
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback