Sammanfattning 2012 - del två

Vid månadsskiftet september/oktober gick jag och Mimmie på bokmässan. Strax senare provade jag en datorfri vecka (rekommenderas!).
 
Mimmie redde ut förrvirrningen kring Narnia-serien och jag läste Jokern av Markus Zusak (vi båda blev förresten lite småförälskade i honom under hösten.).
 
Det har varit en synnerligen lyckad höst för Pia Hagmar som levererade två fantastiska hästböcker för lite äldre personer (Millan och Du och jag och vi).
 
Och så blev det jul och allt.
 
Årets bästa böcker (enligt Johanna):
 
Drama: Himlen börjar här av Jandy Nelson
Fantasy: Myrddin av Claes Reimerthi
Förr i tiden: Och i Wienerwald står träden kvar av Elisabeth Åsbrink
Klassiker: Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery
Snyftare: Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
Ungdomsbok: Bara inte du av Katarina von Bredow
Äventyr: Hungerspelen av Suzanne Collins
Övernaturligt: Cirklen och Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Övriga genrer: Jokern av Markus Zusak
 
(Detta är alltså inte de bästa nyutgivna böckerna enligt mig, utan det bästa av de jag läst i år.)
 
Årets bottennapp (enligt Johanna):
 
Hitta Violet Park av Jenny Valentine
Davidsstjärnan av Örjan Persson
(Pojkarna av Jessica Schiefauer) - inte fy skam, men en riktig besvikelse.
 
Som tur är har de flesta böcker jag läst varit hyfsade, men de två översta var närmast bedrövliga.
 
//Johanna


Ella

Svar: Precis så tycker jag med! :)

Gott nytt år :D

2013-01-01 / 11:10:48
BLOGG: http://mittimellan-ella.blogspot.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback