Hitta Violett Park av Jenny Valentine



Titel: Hitta Violet Park
Författare: Jenny Valentine
Genre: Övriga genrer...
Antal sidor: 204
Handling: Lucas är en 16-årig kille vars pappa är försvunnen. Lucas mamma kämpar på, men Lucas vet att att hon är missnöjd med sitt liv.
En natt när Lucas befinner sig på en taxistation får han syn på en urna. Mitt inne på taxikontoret! Han frågar sig fram om vem denna Violet Park var, och blir genast nyfiken på att "lära känna henne".
Lucas nystar sig fram bland familjehemligheter och sin försvunna pappas förflutna, och får snart reda på både det ena och det andra...

Hitta Violet Park roade mig inte särskilt mycket. Jag tycker helt enkelt att den var ganska tråkig.
Jag tycker att idéen är väldigt konstig, att Lucas då ska lära känna en död gammal dam. I början vet han inte ens någon om henne, han bara tycker det är synd att hon står och dammar på ett fult taxikontor.
Boken innehåller inte så mycket... den är liksom inte känslosam, inte sorglig, inte rolig, inte spännande.
Det enda bra jag kan komma på är väl karaktärerna som är väl beskrivna.

Betyg: 2/5

//Johanna


Trackback