Jag ser hellre filmen först



Trilogin Hungerspelen är omåttligt populär just nu, alla verkar ha läst den. Dock inte jag. När jag hörde talas om den först i höstas tyckte jag inte att den verkade så lockande, men nu när jag har en större inblick i vad den handlar om och har läst alla översvallande recensioner inser jag ju att jag också måste läsa böckerna!

Problemet är bara hur jag ska få tag på dem? Alla kompisar verkar ha lånat ut sina exemplar till andra. Jag har ställt mig i kö till en samlingsutgåva  på biblioteket, men det är väldigt lång kö. Jag vet inte om jag vill köpa dem, för jag känner ingen panik med att jag måste läsa dem nu med en gång, så jag kan nog hellre vänta lite.
Men då ang. filmen som snart har biopremiär. Jag vill väldigt gärna se filmen och tror faktiskt att jag kan hålla mig lite med att läsa böckerna. Jag tycker egentligen att det är ganska bra att se filmen innan man läser böckerna.

Om du ser en film du gillar så har du karaktärerna och miljön klar innan du börjar läsa boken = inga förvirrningar eller besvikna syner. Dessutom bjuder böcker alltid på så mycket mer! Allt kan ju inte få plats i filmen. Då tycker jag det är bättre att öppna hela världen omkring den här boken genom att se filmen först och bli positivt överraskad av allt boken erbjuder. Om man väljer att läsa boken först riskerar man alltför ofta att bli besviken för att de har missat att ta med viktiga scener och gjort ändringar.

Det finns både för och nackdelar. Vad tycker ni? Kommentera gärna!

//Johanna




Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback