Tre nya böcker i bokhyllan!

I söndags var det stor loppis på vår skola. Jag hittade tre böcker på bokavdelningen:

Flyga högt av Katarina von Bredow
Det ska bli riktigt kul att läsa den här, jag har faktiskt aldrig tidigare läst någon von Bredow bok, och den här är så omtalad!

Omslagsbild: Flyga högt

Allie Finkles regler för tjejer: Födelsedagsfesten av Meg Cabot
Jag har en annan Allie Finkle-bok som jag tyckte var ganska underhållande trots att den är lättläst. Det är i alla fall väldigt värt den ynka tian den kostade!

Allie Finkles regler för tjejer. Födelsedagsfesten

Systrar i jeans: fjärde sommaren av Ann Brashares
Jag har läst den första och andra boken. Nu återstår bara den tredje innan jag kan ta mig an den här!

Fjärde sommaren (inbunden)


Det är faktiskt väldigt smart att leta böcker på loppisar. Man kan hitta riktigt fina böcker som kanske bara är lästa en enda gång, eller lite äldre som är desto svårare att hitta på andra ställen. Och det är mycket mer värt än att lägga 100-200 spänn på en alldeles ny.

//Johanna



Lena

Tycker verkligen att du ska läsa Katarina von Bredows böcker de är väldigt bra.

2012-03-26 / 21:09:44
BLOGG: http://pocketworld.blogg.se/
Rebecca

Katarina von Bredow ... Läste mycket av henne tidigare men slutade eftersom hennes böcker tenderar att flyta in i varandra då de behandlar ungefär samma ämnen, men hon är en bra författare. :)

2013-02-06 / 18:43:27

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback