Sommaren är bara för härlig!

Åh, nu är det verkligen sommar på gång! Man känner bara för att gå ut och läsa under ett stort sakura-träd och njuta.

Jag har nyss läst ut Flyga högt av Katarina von Bredow. Det är den första av hennes böcker som jag läser, man har hört så mycket så jag tänkte att det nog var dags. Kommer snart lägga upp en recension!
Med alla underbara sommarkänslor kommer också sug efter nya böcker. Jag har börjat läsa många fantastiskt bra bokbloggar och fått en hel del tips på spännande böcker. Just nu vill jag verkligen läsa Himlen börjar här av Jandy Nelson. Jag har beställt ett recensionsexemplar så nu väntar jag ivrigt. Så här står det på förlaget Gilla böcker hemsida:

Lennie är sjutton år och lever ett tryggt liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey. Men när Bailey plötsligt dör förändras Lennies liv dramatiskt. Förlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin närhet, men vad gör man när man plötsligt drabbas av passionen? Jandy Nelsons debutroman är en svindlande kärlekshistoria om saknad, förälskelse och förbjudna känslor.



Fint omslag, va?


En annan bok jag är rysigt sugen på att läsa är Eld, fortsättningen på Cirkeln. Mimmie har redan läst den så jag tror att jag ska få läsa den nu.

När vi ändå pratar om Cirkeln så ska jag ta och svara på en Stinas fråga angående min bild. Hon undrar vart Elias är och det enkla svaret är att jag inte riktigt kan se honom framför mig. Jag vet att han är någon slags svartrockare eller hur man nu vill uttrycka det, men jag tycker han är med för lite för att jag riktigt ska kunna skapa mig en bild av honom.


Och så blir det en fin bild av vårt fina sakura-träd på gården.



//Johanna




Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback