Tidningar jag läser

   
   
 
Först och främst så brukar jag läsa Göteborgs-Posten på morgonen. Förr läste jag alltid Grafitti, ungdomssidan, men den är nedlagd. I brist på annan morgonläsning har jag börjat kika på nyhets- och kultursidorna, vilket är roligt och allmänbildande.
 
Jag prenumerar (fortfarande) på KP. För att det är en underbar tidning. Okej, Kropp & Knopp och Flams kanske man har vuxit ifrån, men artiklarna i den övriga tidningen är intressanta. Mysig läsning, liksom.
Jag var i många år också prenumerant på Kalle Anka men slutade då både jag och mina bröder tröttnade och tyckte att den kom lite väl ofta.
 
Fyra gånger per år (tror jag) kommer det dessutomn någon scouttidning som jag bara är måttligt intresserad av. De där hobby/medlemstidningarna är sällan jättespännande.
 
Sedan så händer det att jag köper ett nummer av SkrivaOkej, jag ska inte ljuga. Det "händer" inte lite så där spontant. Jag har köpt ett nummer en gång. Men det var ett väldigt bra nummer. Jag besöker dessutom också ofta deras hemsida där det finns mycket skrivtips och intervjuer.
Tänkte i alla fall börja köpa Skriva-nummer lite mer spontant. Eller börja prenumerera. Det är en bra grej att önska sig i julklapp. Ja, vilken bra idé.
 
Vilka tidningar läser ni?


Carro

Jag prenumerade på Elle förut. Och köpte lösnummer av många andra modetidningar. Men när jag insåg att en tidning kostar ungefär lika mycket som en pocketbok så slutade jag..

2012-11-05 / 20:41:06
BLOGG: http://romeoandjuliet.blogg.se
Apelsinjosen

Oj har inte märkt att de har tagit bort graffiti...
Men jag prenumererar inte på några tidningar... Men det kommer hem någon Häst och Ryttare eftersom jag rider och dessutom får jag två olika scout-tidningar även om jag inte går i scouter längre :'3. Men när jag får lust att köpa tidningar köper jag Illustrerad Vetenskap, Illustrerad Historia och olika korsords tidningar. När jag var liten prenumererade jag på Barbie, Kalle Anka, KP och olika korsords-tidningar, men tillslut tröttnade jag på alla.

2012-12-06 / 23:19:12
BLOGG: http://apelsinjosen.blogg.se/

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback