Virka till stora och små tjejer av Lene Holme Samsøe

Det var en stort utmaning att lyckas sätta det danska ø:et i författarens efternamn, och sedan råkde jag göra textens alla T:n gula... Men nu är allt fixat!
Idag ska jag recensera en mycket bra instruktionsbok som handlar om virkning.
 
 
Titel: Virka till stora och små tjejer
Författare: Lene Holme Samsøe
Genre: Övrigt
Antal sidor: 97
Förlag: Ica bokförlag (tack för recensionsexemplaret!)
 
Den här virkboken innehåller inspiration och mönster. Den inleds med en tydlig virkskola där man snabbt lär sig grunderna, och sedan kommer beskrivnigar på halsdukar, sjalar, halsband och en massa annat.
Allting är verkligen tydligen vilket gör att även den totala nybörjaren kan virka lite finare saker.
Bilderna är fina och inspirerande. Det finns också många små tips som gör stor skillnad på resultatet.
Det enda jag saknar är möjligvis ett register, annars har den allt!
 
Jag har virkar i ett par år, främst amigurumis (små figurer vars enda regel är att de ska se söta ut). Enligt bokens beskrivningar har jag virkat en poncho som jag är jättenöjd med, och en väska. Det var jätteroligt, enkelt och gav ett strålande resultat även om jag inte är ett proffs vad det gäller virkning.
 
Betyg: 5/5. Jag beställde boken som recensionsexemplar, men jag hade lätt köpt den!
 
//Johanna


Anonym

Åh vad kul kan du inte visa bilder på vad du virkat? :)

2012-09-13 / 21:31:20

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback