Berättelser från Engelsfors - våra åsikter

http://www.rabensjogren.se/Global/Bilder_Rabensjogren/Nyheter/engelsfors_ram.jpg
Mimmie: åh, vad jag har längtat efter det här! Det är verkligen en nyfikenhets-retare för alla fans av Cirkeln och Eld. (Och jag är typ GALEN i Cirkeln och Eld...) Det är ingen riktig historia, bara små sekvenser. Några utspelar sig innan Cirkeln, några mellan Cirkeln och Eld, och några efter Eld. Man får veta mer om bland annat Adriana Lopez, rektorn, och Olivia, Linnéas kompis. Det är lite nörd-faktor, men väldigt spännande och perfekt om du inte kan vänta på den sista delen. Angående teckningarna; jag tycker att det är jätteroligt att se karaktärerna så som författarna tänker sig dem. De är jättefint tecknade och jag tycker att de ser ut ungefär som jag tänker mig dem, speciellt Minoo... som sagt, efter att ha läst detta är jag (om möjligt) ännu mer spänd på Nyckeln, den tredje och sista delen i serien.
 
Johanna: Jag hade väldigt höga förväntningar på det här seriealbumet, trots att jag inte läser andra serier än de korta stripparna i morgontidningen. Detta album är mer fartfyllt med teckningar  som känns både levande och magiska i en perfekt balans mellan helhet och detaljer. Det tre tecknarna har verkligen gjort ett kanonjobb och jag gillar deras tecknarstilar. Karaktärerna ser i stora drag ut som jag tänkt mig dem, förstärkta av underbar detaljer. Det är lite som att se en film med väldigt duktiga skådespelare; vissa ansiktsuttryck är så rätt. Särskilt Olivia ser väldigt, väldigt äkta ut.  En karaktär jag länge sett fram emot att läsa mer om är Adriana, och hennes kapitel levde upp till förväntningarna.
Det här är känns verkligen inte som en slarvigt hoprafsad spinoff  för att tjäna pengar. Jag tycker att författarna  och tecknarna verkar väldigt kloka, ingenting är lämnat åt slumpen. Trådar börjar knytas samman väldigt snyggt, och jag längtar hur mycket som helst efter Nyckeln.


Nina

Hittade den här på Bokia när jag var på stan sist. Kanske inte vill köpa, men vill gärna läsa då jag gillar Cirkeln och Eld.

2013-04-03 / 22:31:13
BLOGG: http://traumerin.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback